Herman heeft na het deelnemen aan het ICT-Empowerment project van Stichting Empower Yourself en een paar maanden stage nu echt een baan bij DICTU in Assen! Geweldig!

Eerst was hij docent maar hij zag zichzelf de komende veertig jaar niet voor de klas staan. Toen wilde hij iets gaan doen in de ICT en zag hij een advertentie voorbij komen van SEY. Zo is hij in contact gekomen met de stichting.

Tijdens de opleiding was veel ruimte voor het sociale aspect geeft Herman aan. Je zit gedurende de training erg dicht op elkaar, dus je leert elkaar beter kennen. Van een kwartiertje buiten kletsen tot een uurtje basketballen/volleyballen en een barbecue op het eind. Naast dat er veel inzet wordt gevraagd, is er ook veel tijd en ruimte voor het groepsproces, wat de opleiding veel leuker maakt.

Na de intensieve training en met de ISTQB en TMAP certificaten op zak is Herman via de stichting in contact gekomen met het app-loket van DICTU in Assen. Hier heeft hij zich na een aantal maanden stage als app-tester enorm waardevol bewezen. Nu heeft Herman dan ook een prachtige baan, en is hij glunderend bij ons langs geweest om er over te vertellen. Een mooi succesverhaal!